by tio_italo
at 2017-09-05
Type Recreation (real pinball)
Manufacturer Taito Do Brazil, a division of Taito, Japan
Tradename Flipermatic/Liberty/Mecatronics
Date 1980
IPD No. 4581
FP Physics 1.0
Description
My attempt to recreate another brazilian classic.
Rules
at 2017-09-05
Type Recreation (real pinball)
Manufacturer Taito Do Brazil, a division of Taito, Japan
Tradename Flipermatic/Liberty/Mecatronics
Date 1980
IPD No. 4581
FP Physics 1.0
Description
My attempt to recreate another brazilian classic.
Rules
EXTRA BALL - lamp will light after dropping left targets bank three times when R-A-L-L-Y lights are all on. You will win the extra ball on the right saucer.
SPECIAL - lamp will light similar to extra ball. Special will be won in the lower lanes.
BONUS MULTIPLIER - It can be advanced in two ways:
1-Turning off all three top lanes lamps
2-Dropping top targets bank when "AVANÇA MULTIPLICADOR" lamp is on.
COLLECT BONUS - "COLETA BONUS" lamp will be on after turning off "POSTO 1" and "POSTO 2" lights. Lamp will stay on for about 15 seconds, if you dont hit the saucer in time, lamp will go off and "POSTO 1" and "POSTO 2" will light again. Hitting the saucer when the lamp is on will collect the tens lamps (10, 20, 40, 60, 80) that may be on at that moment. These lights will remain on.
SAUCER - Scores the values on the lamps, extra ball and collects tens bonus.
Backglass stages lamps - Every time a determined score is reached, a new stage lamp will light on the backglass on the way to the special. These lamps are kept from player to player and from game to game.
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Português
BOLA EXTRA - Acende com derrubadas sucessivas do bank esquerdo com "Rally" aceso. Ganha na caçapa superior.
ESPECIAL - Acende da mesma forma que a Bola Extra. Ganha, passando pelos rollovers laterais correspondentes acesos.
AVANÇA MULTIPLICADOR DE BÔNUS - É conseguido de 2 modos:
1º modo: Apagando 3 rollovers superiores.
2º modo: Derrubando bank superior com lâmpada de "AVANÇA MULTIPLICADOR" acesa.
COLETA BONUS - Acende apagando POSTO 1 e POSTO 2. Ficará acesa em torno de 15 segundos, se a bola não cair na caçapa nesse período, ela se apagará e acenderá novamente POSTO 1 e POSTO 2. Caindo na caçapa com a lâmpada acesa, coletará os BONUS INTEIROS (10, 20, 40, 60, 80) que estejam acesos, da seguinte forma: Pagará o valor do bonus aceso, mas NÃO APAGARÁ A LÂMPADA COM O VALOR REFERENTE.
CAÇAPA - Paga pontuações acesas, BOLA EXTRA E COLETA BONUS INTEIROS.
LÂMPADAS DAS CIDADES - Acende uma lâmpada em direção ao especial a cada determinada pontuação memorizadas de jogador para jogador e de partida para partida.
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