• Many thanks to Ian Longstaff for his lovely table roundups, posted on YT. And here is... TABLE ROUND UP ELEVEN!

    Also, here's our browser games collection, for those who are playful.
Cavaleiro Negro (Taito, 1981)

Taito SS Recreation FP Cavaleiro Negro (Taito, 1981) v1.2

No permission to download
by tio_italo
at 2015-10-02
Type Recreation (real pinball)
Manufacturer Taito Do Brazil, a division of Taito, Japan
Tradename Flipermatic/Liberty/Mecatronics
Date 1981
IPD No. 4568

FP Physics 1.0

Probably the most famous brazilian pinball, Cavaleiro Negro is now recreated from scratch based on the original ROM.
V.1.2: fixed "última chance" (last chance) bug as pointed by mineiro, thanks!

Rules
(instruções em português abaixo)

All points are multiplied (X2, X3) during multiball

Multiball starts when 3 balls are locked in ball lock (upper playfield) or hitting the hole in lower playfield when multiball arrow is lit.

Bonus is multiplied in the loop.

MISTÉRIO is activated through the left inlane. Hitting center ramp within 4 seconds will give you a surprise score from 10 to 50K, showed on display.

BOLA EXTRA (extra ball) is lit after all 3 drop-targets arrows are lit.

One arrow is lit when all 3 drop-targets are dropped within 9 seconds.

DEFESAS MAGNÉTICAS (magnets) are available after lighting an arrow. They are activated using the 2nd flipper button (check Future Pinball keys settings)

ÚLTIMA CHANCE (last chance) is on when you start playing last ball with ESPECIAL (special) lit in the loop. It will save your last ball.

Português ------------------------------------------------------

Todos PONTOS são multiplicados (x2, x3) jogando-se em MULTIBOLA.

MULTIBOLA ocorre quando prender 3 bolas no acumulador (play field superior) ou atingindo a caçapa central acesa.

BONUS é multiplicado circulando pelo túnel.

MISTÉRIO acende no rollover da esquerda. Subindo a rampa central dentro de 4 segundos obterá pontos extras, demonstrado no placar.

BOLA EXTRA acende completando-se 3 SETAS num mesmo BANK. Uma vez obtido num play field, só pode ser obtido no outro.

SETA acende toda vez que o BANK é completado dentro de 9 segundos.

DEFESAS MAGNÉTICAS ficam disponíveis após cada SETA. São acionadas pelo BOTÃO BRANCO à frente dos botões do flipper. São acionadas pelas teclas dos flippers secundários (veja as configurações de teclas no Future Pinball).

ULTIMA CHANCE ocorre na saída da última bola pelas laterais. Isto libera as suas bolas presas.
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